Saturday 11 February 2012

bile masalah aku bermula

Oke..malam ni memang semangat sikit nak cerita tentang masalah jerawat + kulit kusam yang aku alami kira-kira lebih dua tahun lalu... Sebenarnya,..sejak sekolah menengah lagi kulit aku memang takde masalah jerawat yang serius cuma jerawat kecik-kecik je ala macam jerawat pasir tu... Mase sekolah krim yang aku gune ialah krim Safi Balqis... mase aku pakai krim ini kulit aku biasa-biasa saje tapi aku pakai sebab masa sekolah krim ni yang paling femes dan yang penting murah...

          Bile masuk maktab,..da dapat duit elaun dan mase tu pikir duit da banyak sangat so tryla macam-macam jenis krim muka dan macam-macam suplimen... Dalam masa lima tahun aku duduk maktab..da terlalu banyak krim yang aku gune dari mahal sampai ke murah tapi nak kata cantik takla jugak..huhu..


         Sampailah satu masa masa kira-kira dua tahun lepas masa besday aku.. sebab tak puas hati tengok muka kawan aku yang sorang ni  cantik dan putih melepak maka aku pun cuba sekali lagi memakai krim Safi Balqis yang botol warna biru sebabnyer lepas risik-risik kat kawan-kawan tanye rahsia kulit muka dia cantik sangat...

        Tapi malangnyer lepas seminggu aku pakai satu set produk safi tu terus muke aku naik jerawat..mula-mula sikit tapi lama-lama makin banyak dan sakit-sakit.. Dalam mase sebulan kulit muke aku dah teruk sangat.. Tapi kenapa aku tetap teruskan pakai set produk tu sampai sebulan? Sebabnya aku ingatkan effect pakai set produk ini mula-mula keluarkan jerawat sampai abis tu yang aku pakai lama-lama..

         Mungkin takde jodoh dengan produk Safi Balqis nikan maka jerawat yang banyak tu dah tukar jadi radang yang bagi aku sangat teruk dan sangat sakit sampai bile duduk depan cermin mesti aku picit jerawat sampai kadang-kadang bile picit jerawat sampai tersembur nanah jerawat tu kat cermin...eiiiiiii.... memang geli sangat tapi memang tak tahan sangat.. Dahla berjerawat pastu keras-keras jerawat tu dan sakit bile dipegang...

        Masa aku alami masalah jerawat tu.. Ya Allah..tahap keyakinan aku terus jatuh..nak makeup pun dah malas sebab tau tak boleh nak tutup jerawat yang makin banyak dan kulit pun dah makin kusam.. nak bergaya dengan tudung yang macam-macam patern pun tak yakin walaupun dalam hati tu hanya Tuhan yang tahu memang teringin nak pakai cuba tak yakin je..!!!!

       Dalam masa dua tahun lebih ni,..macam-macam produk aku gune nak pulihkan balik kulit muka aku ke asal tapi tak jumpa-jumpa produk yang sesuai... kalu ada pun sekejap je tapi lepas tu jerawat mula naik balik tak surut-surut.. Boleh bayangkan tak dalam masa dua tahun lebih ni berapa banyak tahap keyakinan aku yang dah hilang..(kalu boleh diukurlah).. dan berapa banyak duit aku yang dah abisssss...?????

        Sampailah tahun lepas aku mula mengajar di Sekolah Kebangsaan Batu Berendam dan seorang cikgu ni perkenalkan aku dengan satu produk ni tapi tue pun puas dia pujuk aku suh gune produk dia ni mau jugak setengah taun baru aku try gune produk ni....Ha..nak tau ape benda yang mujarab sangat dan sampai sekarang aku gune dan alhamdullillah kulit aku dah semakin baik + bersih + cerah + berseri = yakin...

            Ni gambar mase tahun 2010.. masa aku praktikum kat sekolah SKSS ada cikgu yang tegur muka aku yang banyak jerawat dan paling menyedihkan bile anak murid pun tegur mane taknyer tengah mengajar tetiba tak sedar anak murid yang duduk depan sekali duk mengadap muka aku ni dan terus tanye kenapa dengan muka aku ni..huhu..

                                    
Gambar ni masa tahun 2010.. mase ni aku praktikum dekat SKSA ..mase dekat sekolah ni cikgu-cikgu sume tolong promotekan produk-produk kecantikan yang diorang gune kat aku...hihihi.. Terima kasihlah ye..ada yang aku gune tapi hasilnyer tetap menghampakan dan mase ni memang kulit aku kusam + gelap + jerawat tak payah cakap memang banyak giler...!!


Ni aku bagi closeup punyer gambar.. Sebenarnye sejak kulit aku ni bermasalah memang aku tak suke ambil gambar.. so memang tak banyaklah gambar-gambar aku sepanjang dua tahun lebih ni...terukkan dan ye ni yang aku alami dan menyebabkan tahap keyakinan aku jatuh abiss..=(


Nampakkan kulit aku yang gelap dan kusam tue tapi jerawat tak nampak sangat sebab gambarnyer jauh...kononnyer nak buat camera tricklakannnn...hihihi..


Gambar ni hujung tahun lepas punyer mase aku baru lagi gune produk special ni...hihihi,.. Terima kasih pada yang dah ketemukan aku dengan produk special ni...=)




2 comments:

  1. huhu.. kdg2 jerawat ni blh buat kite down.. kurang keyakinan diri.. Jom Klik Cara Atasi Jerawat

    ReplyDelete
  2. hehhee, kalau jaga makan, insyaallah mesti kulit cantik

    JOM TUKAR KE BLOG RESPONSIVE

    ReplyDelete