Saturday 11 February 2012

Berrygen dan kelebihannyer..=)

Assalammualaikum dan selamat pagi uols....pagi-pagi lagi dah semangat nak mengupdate pasal produk special yang aku makan iaitu Berrygen dan yang aku pakai iaitu SF Beauty...Tapi untuk entry kali ni aku nak cerita tentang kelebihan dan manfaat yang kite perolehi daripada Berrygen yang kite minum hari-hari (tapi pada yang nak jimat minum lima hari seminggu pun dah oke).. Jom kite berkenalan dengan Berrygen ni....


APA ITU BERRYGEN.?

Berrygen merupakan makanan kesihatan hasil gabungan kolagen dan extrak buah beri (blueberries,raspberries,strawberries dan acerola) dan ditambah dengan vitaman serta pelbagai nutrien penting untuk kekal sihat, muda dan kelihatan cantik....!!!..Berrygen merupakan produk kesihatan semulajadi yang tiada lemak, tiada kolestrol dan tiada bahan pengawet serta pewarna tiruan dan bahan tambah kimia yang lain.. Oleh itu, kepada pengguna yang baru dan ingin mencuba produk ini tidak perlu merasa takut dan was-was kerana kandungannya adalah berasaskan bahan semulajadi.



APA KELEBIHAN BERRYGEN.?

Antara kelebihan yang akan anda perolehi daripada menggunakan Berrygen ni adalah :

1. dapat meningkatkan keadaan dan tekstur kulit secara keseluruhannya.
2. kulit akan menjadi lebih lembut, lembap dan gebusss....
3. mengurangkan kedutan dan garis-garis halus di muka.
4. meningkatkan keadaan rambut maksudnyer rambut tak gugur sebab akar rambut menjadi lebih kuat dan sihat serta menguatkan kuku dan keadaan kuku akan menjadi lebih cantik..!!!
5. susuk tubuh lebih cantik dan mantap serta otot menjadi lebih baik..
6. mengurangkan tisu lemak dan ini kepada sesiapa yang nak kurus bergaya...
7. dapat menguatkan sendi, ligamen dan tendon ( kepada yang ada sakit-sakit lutut dan rasa cepat sangat sakit-sakit badan bile buat keje dan bergerak memang sangat-sangat disyorkan menggunakan Berrygen)..
8. meningkatkan lagi kesihatan dan kebaikan tubuh badan anda..


APA YANG ADA DALAM BERRYGEN DAN FUNGSI BAHAN TERSEBUT.?

1. Kolagen
         Kolagen merangkumi 85% daripada kulit, otot dan tisu penghubung kita. Namun begitu apabila usia semakin meningkat maka kadar dan tahap kolagen dalam tubuh badan kita semakin berkurang dan kesannya kulit akan menjadi berkedut, timbul garis-garis halus dan kulit menjadi kusam..!!

        Berrygen memberikan kolagen yang diperlukan oleh kulit supaya kelihatan lebih anjal, mengurangkan kedutan pada wajah dan seterusnya menjadikan kulit lebih lembut dan tampak lebih bermaya dan berseri. Ini kerana kolagen yang terdapat dalam Berrygen diperoleh daripada perairan di Utara Jepun dengan menggunakan teknologi Perancis. Oleh yang demikian, kadar penyerapan dalam Berrygen sangat tinggi iaitu sebanyak 98%....


2. BAHAN ANTI OKSIDAN
        Macam yang dah diberitahu sebelum ini, Berrygen diperkaya dengan extrak buah beri yang mana kaya dengan vitamin B dan C dan anti oksidan ini bertindak sebagai agen penghalang untuk menentang radikal bebas dan boleh melindungi pengamalnya daripada pengakit seperti kanser.


3. AMINO ASID DAN NUTRIEN PENTING
         Berrygen mengandungi pelbagai nutrien penting seperti CoQ10, L-Carnitine, Gingko Biloba dan Probiotic. Antara khasiat semua nutrien ni ialah :

CoQ10               
  • baik untuk kesihatan jantung
L- Carnitine         
  • untuk meningkatkan metabolisme dan membakar lemak
Gingko Biloba     
  •  untuk meningkatkan peredaran darah dan sangat baik untuk membekalkan oksigen ke otak
Probiotik              
  • baik untuk penghadaman, usus dan meningkatkan imunisasi



4. BERAPA LAMA BARU NAMPAK KESAN.?
           Oke kalau ambil 2 sachet sehari, anda dijangkakan akan mendapat hasilnya seperti berikut :

  • kulit berseri-seri dan nampak tegang dalam masa 2 minggu
  • kulit menjadi lebih lembab dalam masa 2 minggu
  • pigmentasi semakin cerah selepas 8 minggu
  • kedutan akan berkurangan selepas 8 minggu
  • kesan hitam di bawah mata akan berkurangan dalam masa 8 minggu

5. ADAKAH BERRYGEN NI SELAMAT UNTUK DIMINUM.?

          Ya,..sangat selamat untuk diminum.. Kenapa aku cakap macam tu sebabnyer Berrygen ni 100% mengandungi bahan semulajadi. Takde perasa tiruan, bahan pengawet dan bahan tambahan kimia yang tidak sepatutnya. Proses bahan ini juga mengikut piawaian ISO, HACCP dan GMP.

Tapi dekat sini aku nak nyatakan kesan atau perubahan adalah berbeza-beza mengikut individu maksudnya kalau masalah kulit teruk maka ambil masa nak nampak kesan tapi takla lama sangat...kalau kulit tak banyak masalah kesannya cepat sikit.. Contohnya aku ambil Berrygen dalam masa 3 hari dah nampak kesannya jerawat dekat muka aku tak sakit lagi dan lepas sebulan jerawat yang bernanah dan macam dah nak mula keluar pun tak jadi nak keluar dan lepas dua bulan lebih pakai tinggal kesan parut je sikit-sikit lagi... Lagi satu aku nak kongsi ialah ada sorang cikgu kat sekolah aku pun guna jugak Berrygen tapi dah masuk tahun kedua..dia cakap dalam masa setahun guna produk ni selulit kat bahagian peha dah hilang..!!! Waaa,..bestkan muka cantik badan pun cantik..!!!

Lagi satu aku nak kongsi kat sini yang aku tak ambillah Berrygen ni 2 kali sehari tapi aku ambil sekali sehari je samaada sebelum tido ataupun sebelum sarapan.. Hasilnya memang menakjubkan dan sangat memuaskan...=) Jadi kepada sesiapa yang nak cantik dan jadi lebih yakin  bolehlah mula menggunakan Berrygen dengan cara menghubungi aku di nombor 012-3590827 (Irma) ataupun anda boleh pm saya dekat Facebook..harga sekotak Berrygen ialah RM 190.00... 


3 comments:

  1. Camne dgn produk ni? bagus tak? sy ingat nak mencubanya sbb sy baru join jd ahli, so ari tu dpt sample 1 sachet, bila try sehari dah rasa smooth kulit. Harga nya best betol tu yg sy takut klu beli kang tak berbaloi plak.

    ReplyDelete
  2. Nak tanya...sya ada 2 box product ni tapi tak minum sebab sekarang sya pregnant...kalau pregnant boleh minum ka benda ni??

    ReplyDelete
  3. Nak tanya...sya ada 2 box product ni tapi tak minum sebab sekarang sya pregnant...kalau pregnant boleh minum ka benda ni??

    ReplyDelete